Dag 14 op Curaçao/ dag 9 therapie

11 maart 2022 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Dag allemaal, ik merk dat ik me dus verontschuldig als ik later aan de schrijf ga! Zo leuk om te horen en te lezen dat er echt meegeleefd wordt en uitgekeken wordt naar een nieuw bericht! 😃 Laat ik beginnen te zeggen dat we gisteren een top dag hebben gehad! Na de dagelijkse knuffel en stoei partijen ging ik koffie maken voor Pieter (die overigens zijn eigen koffie machine enorm mist 😃). Rens had besloten dat we er zout ipv een zoetje in zouden doen. Hoe grappig dat hij dit verzint! En zo gebeurde het! Gadverrrrr was wat Pieter zei! Goede grap! Ja ja niet druk maken, een nieuw kopje koffie is gemaakt!
Maud was weer druk met haar huiswerk, besloot dat in de huiskamer te doen en tja dan heb je wat ‘last’ van je grote broer die heel graag gek met je wil doen. Maar goed, het kwam af. Pieter zou met Maud naar het strand gaan om daar haar nieuwe vriendinnetje te ontmoeten en Rens hadden we zo ver dat hij met mij bij het zwembad zou gaan chillen. Niet erin mama, wel zwemmen met dolfijn oké dus daar gingen we. Aangezien ik zelf ook wel zin had in het strand (lees; een warme cappuccino op het terras) probeerde ik Rens over te halen met dat we dan ook stiekem gingen en hij dan een sappie zou krijgen. Oké mama, gezellig!! Dus hop met z’n allen die kant op. En laat nu net grote Rens (broer, 13 jr, van een deelnemer) en zijn vader de zee uitkomen. Nu wilde onze Rens wel heeeel graag met hem zwemmen en deze schat dacht; oké. Daar lagen ze alle drie te plonsen en wij in gesprek met de vader van Rens.

Grote Rens en RensRens en Rens in de knuffel

Zij hebben sinds kort een woongroep opgezet en dus hoorden we aan hoe dat aan gepakt is etc en stelde hij voor alles met betrekking tot opzetten, aanvragen, sponsoring etc met ons te delen! Beter goed gejat! Dus top. Gek idee om het daar al zo over te hebben (gaan we overigens met de ouders bij Heppiekidz en het team ook doen in juni) maar ja je wil niets liever dat je kind straks op een mooie fijne en leuke plek terecht komt met leuke bewoners en voor ons ook met fijne ouders. Pieter en ik hebben alsnog  van de cappuccino (echt zo eentje met schuim) genoten, Maud van een heerlijke aardbei smoothie en Rens van appelsap. En later namen we nog een super heerlijke mango Smoothie wat de vogels ook lekker vinden.

Lekkere aardbei smoothieMango sapjeIk deel het

Vogeltje vindt het lekker
Roep maar wat de naam van dit kleine vogeltje is!
En toen was het opeens al 12.00 uur!! Wat een heerlijke ochtend. Ik moest Rens echt uit het water zien te krijgen en vroeg hem of hij op het terras een glutenvrij broodje wilde eten die Ik zou halen vanaf huis of liever even relaxed thuis. Dat laatste wilde hij. Pieter had een lekker broodje kroket op het menu gezien en dus stelde ik voor dat hij lekker bleef zitten evt met Maud. Maar ook Maud wilde even thuis eten want zag niets wat ze wilde op het menu. En dus liep ik met twee kids naar het huis en bleef pieter in alle rust met zijn nieuwe vriend lunchen op het terras.

Die wilde ook mee eten

Thuis dus snel eten, drinken, omkleden, insmeren en weer gaan. Grote Rens had tegen Rens gezegd dat hij goed zijn best moest doen met de therapie en zwemmen met de dolfijn, want dan zou hij zeker nog een keer gaan zwemmen. Ja soms wordt er even wat ingezet. Haha! Pieter liep met ons op. Vandaag zou therapeut Markus er ook bij zijn omdat Lindsay zich niet helemaal fit voelde. Maar eerst gaf Rens Lindsay heel veel knuffels. Denk dat hij nog iets goed te maken had van de dag ervoor.

Lindsay en RensBlij stel

Effe gek doen
Ook markus kreeg een dikke knuffel. We kregen te horen dat we de laatste 10 minuten dichter bij het dok mochten zitten en dat Maud dan weer op het dok mocht komen. Ik ben snel naar het strand te gaan voor even een momentje van mezelf maar merkte toch echt te zitten wachten op bericht over Rens. Al snel liet Pieter weten dat meneer al op het dok zat en vlak er na er in ging en dat de fotograaf alles vast legde! Yes in the pocket. Rens gaf Kanoa zelfs een kus!! Wauw!!! (Zie ook het filmpje)

Aan het werk!

Samen spel
Ik wilde dit toch wel graag zien dus nog geen uur later was ik weer terug en zat Rens inmiddels op het dok. Er nog een keer ingaan wilde meneer niet, een high Five (omdat hij dat goed aangaf) van Markus werden krabben. Ze besloten het erbij te laten aangezien hij al zo goed zijn best had gedaan en ze juist Maud even haar moment wilden geven. Hoe mooi!!! Maud had een te groot CDTC shirt aan en Rens bleef maar zeggen: Maud wat ben je mooi! Te lief! Ze had het shirt aan omdat ze een kokosnoot aan het schilderen was. En Floor had even geholpen maar dan op haar gezicht! 😂 Maud mocht Kanoa weer de hand schudden en kreeg en een dikke kus wat met de onderwater camera van Floor werd vastgelegd. Ik zat pal achter het dok dus weinig zicht. Je wil het proces ook niet verstoren door overal te gaan staan.

Maud mocht erbij
Rens was na het douchen als eerste terug en was zo blij om ons weer te zien. Zichtbaar moe en wat je dan ziet bij Rens is dat hij bij je gaat zitten en of met zijn handen aan Pieter zijn ‘stoppelbaard ‘ gaat aaien met de achter- en voorkant van zijn hand of tussen onze vingers doorgaat, bijna meditatief.

Even ontladen bij papaDikke kus

Na praten

We kregen dus weer een terugkoppeling en dat het een goede sessie was. Rens kreeg veel complimentjes!  Helaas ben ik nu even kwijt wat er allemaal gezegd werd, maar dat het goed ging is het belangrijkste toch! We krijgen straks verslaglegging mee en we gaan er van uit dat we dan ook adviezen, ‘opdrachten’ dan wel handvatten meekrijgen. Deze kunnen we dan delen onder de mensen om Rens heen.

Maud wilde nog even met de meiden blijven, maar Rens wilde weer graag naar de zee want daar zou grote Rens vast zijn. Wij wisten dat zijn broer nu therapie had maar dat lieten we maar zo! Als Rens naar de zee wil op het moment dat wij zin hebben in een gin tonic (die ons al verschillende malen door de neus is geboord doordat hij niet wilde 😂) laten we ons dat niet ontnemen! 😂😂 Maud kwam er later bij zitten en al snel ontdekte ze haar vriendin en zagen we haar niet meer. Rens was er klaar mee (grote Rens was er niet) en dus bleef ik als toezichthouder (geen kind te zien, maar ze redt zich wel) achter op het terras. Al snel kwam de buurman van het appartement erbij zitten die wel benieuwd was naar de ervaringen. Hij komt hier al heel wat jaren een aantal maanden overwinteren met zijn vrouw sinds hij met zijn 43 jaar met pensioen is gegaan. Nee hij werkte niet bij de politie of als docent! 😂 Ook vertelde hij over de vele bekende NL die hij hier spreekt of ziet. André Hazes waardeert een biertje na een foto, Gerard Joling is gezellig, die van het mooiste meisje uit de klas niet, Danny de Munk kletst gezellig veel, Glennis Grace is arrogant en wil alleen maar gezien worden etc etc . 😂

Maud lag inmiddels in het 50 meter bad van Lions dive (groot hotel van Mambo Beach). Pieter is mij toen komen aflossen omdat ik even klaar was met de zon/warmte. Ja dat kan ook hier waar (gelukkig) vaak bewolking is en de wind waait. Rens wilde thuis eerst een potje met mij knuffelen, ik ging daarna douchen en weer eens make up op doen want met zwemmen en warmte begin ik daar niet aan. 😂
Pieter en Maud kwamen rond 18.15 uur binnen. Snel douchen en omkleden en dan lekker een hapje eten bij ons favoriete goed geregelde gv restaurant. We wilden eigenlijk bij Chill&Grill eten maar dat kon niet glutenvrij. En de pizzaria had geen gv pizza geleverd gekregen. Maar bij Hemingway zitten is geen straf! Geen uitgebreide menu kaart  (dus geen keuze stress, alhoewel ik soms nog niet kan kiezen en het liefst van alles wat wil), maar een super plek en bediening is zo lief en leuk! En wie zaten daar ook te eten; grote Rens met zijn familie. Dus zwemdate voor deze ochtend werd snel gemaakt! Pieter en ik namen een heerlijke pokebowl met gemarineerde tonijn, Rens riep al elke keer als hij op het terras zat frietjes met zalm te willen en Maud nam Fish & Chips. Heerlijk!!! Omdat wij als voorgerecht een broodje kregen, kreeg Rens een bakje gesneden zwarte olijven. Alles at hij op! Haha

Hapje eten

Jammie olijfjes

Pokebowl

Kortom, een dag weer met een gouden randje!!! Vandaag de laatste therapie dag voor Rens! Straks komt de huurauto en dus willen we vanavond gaan eten richting Westpunt bij Karakter. En Maud is uitgenodigd voor een bbq bij haar sibbling vriendin Suus. Tot morgen allemaal! Fijne dag!!

1. Anouk:
    11 maart 2022
    Wat een heerlijk positief verhaal! Leuk om te lezen!! Geniet nog lekker daar!☀️
  2. Kristel:
    Doen we!!! 😘
  3. Saskia:
    ❤️
  4. Edward/Maatje:
    11 maart 2022
    In één woord...FANTASTISCHHHHHH 😁, wat een supermooie dag zeg. En zoals je al in de app zei, voordeel van een laat verslag is dat er nu een heerlijke borrel bij kan 🍻...cheers en lekker genieten.
  5. Kristel:
    👍🏼😃👍🏼
  6. Jan en Marian:
    11 maart 2022
    Wat genieten wij van deze mooie verhalen en geweldige foto’s. 👍
    We zijn blij, dat het over het algemeen zo goed gaat met Rens. Ook, dat jullie het met elkaar zo gezellig hebben. Daar genieten wij van. 💋
  7. Kristel:
    12 maart 2022
    Fijn jullie even live gesproken te hebben!! 💋
  8. Marian:
    11 maart 2022
    Zo zo Kristel dat is een lang verslag. Zitten nu in de bar van het hotel en even snel gelezen. Straks uitgebreid. Lara en ik zeiden vandaag al tegen elkaar : “Geen verslag hè van Kristel”. Maar je hebt het dubbel dwars goedgemaakt. Wat goed om te lezen dat je ook veel hebt aan de ervaringen van andere ouders. Nooit weg en doe er je voordeel mee.
    ❤️
  9. Kristel:
    💋💋💋
  10. Elma:
    11 maart 2022
    Super mooie dag. En wat het woonproject betreft, daar zijn wij, met andere ouders, al heel ver mee. Dit weekend grote actie om geld te verzamelen.
    Heel veel plezier en genieten de laatste therapie dag. Wat gaat het snel hè?! Liefs xx
  11. Kristel:
    12 maart 2022
    Wat goed zeg!!! Ja tweede week ging opeens wel heel rap! 🥲
  12. Siets:
    11 maart 2022
    Mooie berichten Kris. Rens geniet, Maud geniet, jullie genieten en samen als gezin genieten. Dat zijn dagen met gouden randjes ❤️❤️
  13. Kristel:
    💋💋💋
  14. Stephanie:
    11 maart 2022
    Toen ik vanmorgen m'n dagelijkse routine begon met m'n kopje koffie moest ik ineens NU en NOS maar door scrollen IPV de blog van familie Knots😜,maar blij dat ik de dag af heb kunnen sluiten met jullie fijne verslag en mooie foto's/filmpjes. 💙
  15. Kristel:
    12 maart 2022
    Hé lieve schat, fijn dat het toch goed is gekomen! Haha! Succes dit werkweekend en in gedachte ben ik bij je! Maaruhhh mij niet bellen voor een melding! 😂😂