Dag 10 op Curaçao

7 maart 2022 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Dag trouwe lezers! 😃 De nieuwe week is hier ook begonnen. Het is nu 08.25 uur, de zon schijnt fel maar het balkon is nog nat van de hoosbuien van net! Wat zullen ze blij zijn met wat regen hier. Afgelopen week al wel wat buitjes geweest, maar niet genoeg om de afgelopen 2 jaar in te halen waarin niets was gevallen. Na een bui is het eiland zichtbaar groener. Hoe snel dat gaat!

Sorry voor het late verhaal! Anders dan jullie gewend zijn. We waren gisteren wat later terug van het eten en eerlijk gezegd even geen puf om nog te gaan schrijven. 😃

Hoe onze zondag was? Heeeel fijn! Ik ben (zoals altijd om de dag) begonnen met een workout. In dit geval een stuk rennen. Ik dacht even een wat natuur pad te kiezen maar de honden vinden deze hardlopende indringer niet tof! Al rennend en roepende; goed volk ben ik er zonder hapjes weg gekomen. Zo blij dat die honden Nederlands verstaan. Daarna nog een km gezwommen. Na het ontbijt zijn we ons klaar gaan maken voor de reis naar Willemstad. Dat is hier 10 minuten vandaan. Ruim een jaar geleden hebben we de buggy voor Rens weggedaan, omdat meneertje daardoor helemaal niet meer ging lopen. Nu konden we deze van een andere deelnemer lenen en kwam het besef dat we ons toch wel heel erg beperken zonder wagen. Want ‘lange’ afstanden lukt Rens nog niet en korte afstanden kan soms al veel langer duren omdat hij of geen zin heeft of overal even wil kijken. Dus het doel voor na de vakantie; toch een buggy en dan maar voor lief nemen dat hij er dan niet meer uitkomt bij dat uitje. Zelfs niet even voor een foto of op het terras. Maar wat een rust en gezelligheid gaf het! Maud zei ook; wat is Rens lief en gezellig. Dus een helder verhaal!

Lekker duf, maar we kwamen er dus achter dat veelal dicht is op zondag. Maar dat mocht de pret niet drukken! Wat is het toch leuk al die kleurige gebouwen. Dat maakt je toch meteen vrolijk!

Pinnen is zo toch veel leukerLeukerds!Zie ons staan!

Liefde!

Begin van de vakantieEinde van de vakantie

Helaas was er dus niet veel te doen op de Handelskade; nagenoeg geen markt. Maar langzaam werd het al wat drukker en zeker bij de pontjesbrug/Queen Emma Bridge.

Allemaal slotjes voor de pontjes brug

Op de beroemde brug

Zicht vanaf de brug
Aan de overkant stonden verschillende kraampjes en Rens mocht van Oma Marian (moeder van Lara) nog een knuffel uitkiezen! Dat werd Coco de Leguaan. En Maud kocht een souveniertje voor haar vriendin (daar mogen we niets over zeggen 🤫).

Bedankt oma van Jewel voor de knuffel
Op het moment dat we weer terug liepen over de brug, ging de bel! Iedereen ging er snel af en toen zagen we dat de brug dus in zijn geheel opzij schoof naar de overkant. Een bijzonder gezicht! En toen vonden we het tijd voor een terrasje met zicht op de brug! Een heerlijke ijs cappuccino is bij warm weer mijn favoriet!
Even terrasje pakken met uitzicht op de brug die nu open staat

Zo knap deze!!!

Daarna zijn we via de straatjes teruggelopen naar de auto. We kwamen nog een leuke band tegen!

Wat een leuke band!!

Een palmboom foto kan niet ontbreken
Omdat het bijna lunchtijd was dachten we bij De Visserij (Piscadera) lekker een vis maaltijd te halen. Maar zoals gewaarschuwd, was de rij lang, wilden Maud en Rens liever thuis eten, dus inderdaad maar terug teruggereden. Maud is aan haar huiswerk gegaan en samen deden we Spellingbingo.

Huiswerk maken is begonnen
Vanaf de galerij zag ze haar sibbling vriendin zwemmen in het zwembad van hun hotel; Dolphin Suite. Daar is ze heen gegaan en de meiden hebben de rest van de de middag samen gespeeld. Erg gezellig. Toen was het tijd om naar het restaurant te gaan en daar had Rens het de hele dag al over; frietjes met zalm eten! Wat een goede bui had hij vandaag en dat was ook echt door de buggy waardoor het hem geen energie kostte! Samen naar het diner!Date met deze!Nog meer liefde!

Vriendin Suus was er ook !

Het was echt een heerlijke dag!!! Vandaag weer de eerste dag van 5 dagen therapie. Pieter en ik gaan ons iets meer opsplitsen zodat we ook af en toe even een momentje voor ons zelf hebben. Kijken hoe dat bevalt!
Fijne dag allemaal en hopelijk blijft het zonnetje ook bij jullie schijnen. Uiteraard zijn we ons meer dan bewust van alles wat er nu in de wereld speelt. We lezen alles bij, maar proberen ons er soms ook los van te maken om ons op dit avontuur te richten. We leven mee met iedereen die daar op een of andere manier van nog meer dichtbij mee te maken heeft.

Heel veel liefs van ons

1. Nancy schildknegt:
    7 maart 2022
    Lieverd ik lees het wat kun je het mooi vertellen en delen !👍🥰
  2. Elma:
    7 maart 2022
    Heerlijk zo'n geniet dagje. Hopelijk volgen er meer.
  3. Iris:
    7 maart 2022
    Wat heerlijk dat jullie zo’n top dag hebben gehad❣️❤️🍀
  4. Jan en Marian:
    Fijn, zo’n geweldige dag! 💕
  5. Saskia:
    7 maart 2022
    Trots op jullie…ik weet hoe groot de buggy stap is ! ❤️❤️❤️❤️
  6. Tamara:
    7 maart 2022
    Ha lieve schat, na een fijne wintersport week heb ik ruim een uur nodig gehad om al jullie avonturen achter elkaar te lezen. Zo ben ik van Italie ineens @ Curaçao. Wauw, wat bijzonder om zo jullie reis mee te beleven. Een intens, maar mooi avontuur. Geniet daar nog maar volop. En ik hoop op nog meer mooie stappen voor Rens in zijn ontwikkeling! LFS van mij
  7. Kristel:
    8 maart 2022
    Hé lieve schat, zo fijn die sneeuw plaatjes van jullie!! Super dat jullie het zo goed hebben gehad!! Dank je wel voor je support!! 😘
  8. Esther:
    7 maart 2022
    Jullie nemen ons echt mee op reis. Wat fijn dat jullie zo’n gezellige en fijne dag met z’n allen hebben gehad. Proost op veel meer van dit soort dagen! 🥂 Fijne week voor jullie.
  9. Kristel:
    8 maart 2022
    Wat leuk dat je mee leest!! Dank!!!
  10. Claudia:
    heerlijk zo dag!!
    En ben zo trots op Rens en jullie wat een mooie ontwikkelingen allemaal
    dikke knuffel van ons x
  11. Kristel:
    8 maart 2022
    Dank je wel lieve schatten!!!