Dag 9 op Curaçao

6 maart 2022 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Goedemorgen allemaal,

Rens heeft in het weekend vrij van therapie! Vanochtend werden we om 08.10 uur verwacht bij het CDTC voor de family swim! Wij mochten mee lopen met Lindsay en dolfijntrainster Cynthia en Rens werd vermaakt door een stagiaire. Zo hadden we even onze handen vrij en konden we volop genieten van Maud! Na wat uitleg konden we flippers halen en evt een drijfband zodat je echt niet zo veel bewegingen in het water hoefde te maken om boven te blijven wat de dolfijn ook meer rust geeft. Wat een bijzondere ervaring was het zwemmen met Sami! We kregen een kus, een hand geven middels de vin, mee zwemmen, zwaaien en zo meer! Maud genoot volop en Pieter en ik niet minder. We hebben er nog geen foto’s van want deze zijn gemaakt door de fotograaf en volgen dus later. Ben benieuwd! Na een half uurtje gingen we Rens op halen. Maud wilden hem de boot laten zien. Als je naar beneden gaat kun je de vissen en haaien zien. De trap vond meneertje toch wat spannend dus pieter zijn hulp werd wel zeer dwingend verwacht!

Op de boot!

In de boot!

In de boot!
En toen had Rens opeens bedacht niets meer te willen. Boos, iedereen willen slaan en zeker niet meelopen. Maud en Pieter zijn samen gezellig vooruit gelopen en ik heb alle geduld en rust in gezet. Maud wilde heeeeel graag weer naar het strand met de schildpadden, maar daar dacht haar broer toch even anders over. Hij wilde thuis blijven. Ondertussen gewoon door gegaan met spullen pakken en toen nog eens rustig uitgelegd hebben wat we gingen doen en dat we dan net als de vorige keer frietjes gaan eten…..Ahhhh nu wilde hij wel mee als ik maar naast hem kwam zitten in de auto. Oké dan! Maud zat lekker voorin naast Pieter met haar koptelefoon op keihard mee te zingen met alles wat Nederlands talig is. Iets met een beetje Frans en Duits, een suite boeken aan de overkant, een bon gepakt etc! Gezellig hoor! Het pinnen lukte onderweg niet, maar dat kwam vast wel goed! Gelukkig waren er bij het strandje nog vrije bedjes en een parasol! Eerst chillen en toen wilde Maud er wel voor gaan. Ook ik heb even de duikmasker opgehad! Echt te gek!!! Ik dacht het even wijs te filmen met de camera die er op zit, maar ja als je niet weet hoe iets werkt, moet je er van af blijven (zoals Maud mij al een paar keer zei). oeps! Nee of haar camera talent zo goed is! Resultaat; veel filmpjes met ergens een keer een schildpad. 😂😂 De tien minuten dat ik heel even de tijd kreeg om te dobberen op het luchtbedje voel ik nu nog als verbrand op mijn rug. Zo snel gaat het hier! Super leuk voor Maud dat we een ander gezin van het dolfijntherapie programma tegen kwamen waarvan het zusje de sibbling met Maud doet. Ze konden dus lekker even spelen. Rens bleef  chillen op zijn stoel en zowaar kon Pieter echt even liggen in de zon zonder iets te moeten.

Lekker ding!Druk met cocktails makenSamen kletsen

En toen was het lunch tijd met… frietjes. Oeps er kon niet gepind worden, dus iets wat te kort aan geld (wij wel een biertje die al geopend was, maar koud drinken voor de kids zat er niet meer in 🙈😂) . Wees niet bang, water lusten ze ook! En de belofte, straks een koude cola of sprite!

Frietjes!!!

We hadden met Rens afgesproken dat ook hij even zou gaan zwemmen na het eten. Maar meneer was opeens helemaal van slag. En waardoor of waarom, geen idee! Het helpt vaak als we hem toch in het water zetten. Dan voelt hij de ontspanning van het water en hebben we opeens een andere Rens. Maar dat ging nu letterlijk niet zonder slag of stoot. Het heel strand wist dat we er waren. Maar na een tijdje (de aanhouder wint) zag je hem inderdaad ontspannen en hadden we de grootste lol op het luchtbed wat uiteraard door mij voortgeduwd werd. Pieter en Maud waren weer op zoek naar de schildpadden. Toen we echt echt echt geen drink water meer hadden, besloten we een terras op te gaan zoeken. We hadden wel zin in wat kouds en we hoorden over Solfood wat super leuk zou zijn. Daar heerlijke sangria gedronken! Dat Maud en Rens hadden bedacht dat ze drankjes thuis zouden drinken en niet eens waren met het feit dat papa en mama dit wilden op een terras, laten we maar buiten beschouwing! Grrr! 😂

Sangriaaaa!Deze twee!Liefde!Elke dag een ijsje voor het meisje!

En zeiden we tegen elkaar; dit was eigenlijk een hele goede dag! Ja nog steeds kan ik wel eens jaloers zijn op ouders die lekker op hun bedje liggen, strand hoppen en de kids lekker samen spelen in het water tot de zon onder gaat.. (ja ja niets is soms wat het lijkt). Maar wij tellen al snel onze zegeningen! ❤️
In de auto viel Rens al snel in slaap. Wat is hij dan opeens nog maar weer zo klein…

Moe!!!
Thuis belde al snel een meisje van het sibbling programma met de vraag of Maud wilde spelen, dus zij kwam even hier spelen en Maud later bij hen. Gezellig!
Na het eten en douchen, Rens lekker naar bed. Maud zit nog even bij ons en Pieter en ik gaan straks nog even op het balkon een Netflix serie kijken met een koud wijntje! Fijne dag allemaal!! Liefs van ons

1. Anouk:
    6 maart 2022
    Volgens mij had Rens niet in een beter nest terecht kunnen komen dan bij jullie! Respect voor hoe jullie het samen doen en hoe je erover schrijft!💕
  2. Kristel:
    Wat een lieve reactie!! Dank!! 💋
  3. Marian:
    Goedemorgen.

Hier nu zondag 8.30 en worden straks opgehaald voor onze reis naar Dubai :). Toch nog even snel kijken of er een verslag(je) is van de familie Knots en ja hoor.
    Dit geeft toch wel aan hoe de "thuisblijvers" dit waarderen.

En inderdaad het is soms niet wat het lijkt en het gras bij de buren is altijd groener. Dus
    ........................ blijf vooral je zegeningen tellen.

Liefs en succes komende week !!
  4. Kristel:
    6 maart 2022
    Wat lief!! Geniet met elkaar in Dubai!
  5. Saskia:
    6 maart 2022
    Zó gaaf dat jullie ook met de dolfijnen mochten zwemmen.. heel bijzonder hoe ze jullie daar allemaal meenemen in deze reis hoor!
  6. Kristel:
    Dat doen we graag! 😃
  7. Monique v lonkhuijzen:
    6 maart 2022
    Wat is het toch iedere keer leuk om dit te lezen 😘
  8. Kristel:
    Dank je wel Buuf!!!
  9. Marieke:
    6 maart 2022
    Wat leuk om jullie ervaringen te lezen en wat een leuke foto’s een mooie filmpjes. Mooi en intens!
    Geniet van en met elkaar op jouw eigen gazon ;) Dat van de buren lijkt altijd groener ☺️
    Veel liefs!
  10. Kristel:
    6 maart 2022
    Dank je wel lieve schat! 💋💋