Dag 12 op Curaçao/ dag 7 therapie

9 maart 2022 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Dag allen, het is hier nu 18.45 uur dat ik dit schrijf. Dan liggen de meesten van jullie lekker te slapen. Ik zit nu op het balkon met een kopje thee en op de achtergrond hoor ik Piet Piraat. Ja Rens wijkt niet van zijn kijk gewoontes af!

Hoe was deze dag? Eigenlijk wel goed! Zoals in mijn vorige blog genoemd heb ik vanochtend eerst getraind. De alcohol is dan wel duur hier, we laten het ons niet ontnemen elke dag. Het is immers toch ook echt vakantie. Maud was eerst druk met haar huiswerk en zowel Maud als Rens hadden geen zin om te gaan zwemmen. Rens maakte duidelijk dat hij nu niet wilde zwemmen, maar straks wel met dolfijn. Het daarom ook maar gelaten. Rens wilde vooral heeeeel veel knuffelen en vraagjes stellen dus echt van lezen is niet gekomen. En papa moest een foto maken.

Papa, je moet een foto maken!

Omdat ook vandaag een dolfijntrainster ziek was, werden we weer verzocht met Rens om 14.00 uur te komen ipv 13.00 uur. Maud haar sibbling programma ging wel door. Haar vriendin Suus vroeg of ze met haar en haar moeder naar het CDTC wilde lopen dus werd ze bij het hek van het resort opgewacht. Het was vandaag de dag dat ik even mijn momentje alleen had dus ging ik richting het strand. Ik zat nog niet of … regen. Schuilen, zitten, regen en dat een paar keer. Lekker tof!!

Regen regen regen!

Door mijn podcast heen hoorde ik een bekende lach. En ja hoor Andy vd Meijde lag in het water met zijn kids en zijn vrouw keek vanonder een bedje met afdakje toe. Waarom willen al die mensen nou zijn waar de familie Knots is?! Laat ons effe met rust! 😂 Rond 15.00 uur kwamen Maud en Suus mijn kant op en vertelde over het sibbling programma. Ze had de brief van ons mogen voorlezen. “En Maud, hoe vond je de brief?”. Nou gewoon, mag ik een ijsje. Oké dan… zit je dat te schrijven met tranen in je ogen.  Lekker nuchter meisje dus. Op verzoek dus naar de ijswinkel voor een ijsje met saus en drie toppings. En het begin weeeer te hozen, dus we bleven maar even in de ijswinkel.

Ijs(je) scoren

Hoe grappig! Slipperkapstok.

Maar nu lag mijn handdoek nog wel op het bedje. Maud had ontdekt dat je met een gewone duikbril veel beter koprol en handstand kan maken in het water. Nu leende ze steeds die van Suus. Tja we hadden er nog niet twee thuis liggen, maar alles voor je bloedje toch?! Dus hop op zoek en uiteraard hebben ze hier niet effe een winkel als action dus werd het een groene speedo! Zal wel heel goed duiken. De meiden hadden ook in de regen dikke pret in de zee met allemaal kunstjes doen.

Nieuwe duikbril

Vervolgens kwamen Rens en pieter er ook nog even bij. De therapie was weer goed gegaan. In de therapie kamer en buiten had Rens op een soort ronde schijf gezeten met wieltjes en zo werd hij voortgetrokken. Pieter wist niet wat hij zag, want zitten op een slee is voor Rens al te spannend. Op het dok uitte Rens wel weer wat bozigheid en woorden als “ (naam) slaan!”  De naam is vaak iemand die hij spannend vindt of juist leuk en altijd een man/jongen. Hij probeerde Lansay te krabben waarop ze meteen het SherBorne principe heeft in gezet door met een een handdoek samen heen en weer te trekken en het als een spel te zien.  Rens kwam uit zijn bozigheid. Rens heeft ook gezwommen met Kanoa. Tijdens het douchen was het volop feest, want volgens Rens was Jennie (Heppiekidz) jarig! Dat hebben ze groots gevierd!

Kijk ze gaan!

Ja hoor Rens wilde nu wel zwemmen

Dit mailde Lindsay ons;

‘ Bon tardi Kristel en Pieter,

Zoals beloofd stuur ik jullie hier de digitale versie over Sherborne. De uitgeprinte versie was helemaal nat geregend.

Vandaag was echt een super dag! We mochten zijn haren kammen in de kamer. Op het dok begon hij wat meer frustratie te tonen, toen hebben we een trek spelletje gedaan met de handdoek (dit valt onder het stukje van tegenwerken van Sherborne). Vervolgens liet hij ons ook dichterbij. In de douche was het een groot feest; Jenny was jarig volgens Rens. We zijn toen heerlijk in zijn wereld meegegaan. Tijdens dit fantasie spel heeft hij super goed meegeholpen met aankleden.

Dit is even in een notendop. Tot morgen. ‘

Super fijn!

Samen met Rens en Pieter, lekker nog wat gedronken. Rens hoopte dat we vanavond hier weer frietjes met zalm zouden eten.  Sorry vriendje vanavond niet. De meiden hebben nog een leuke dolfijn show gegeven waarbij Maud de dolfijn was en Suus de trainster. Precies met de hand gebaren erbij. Vervolgens begon het weer te regen en hield het niet meer op dus toch maar naar het appartement gegaan. Maud en Suus hebben zich even gedoucht en gingen toen buiten spelen. Ik hoorde een hoop gegiechel en ja hoor die van ons was weer in het zwembad gesprongen met kleding en al. Ach dit zijn avontuurtjes en daar is het vakantie voor!

Vervolgens hebben we lekker gegeten op het balkon. Koken is hier knap lastig omdat er een lage voltage is. Echt iets snel warm of knapperig krijgen is best lastig.
We gaan nu Rens op bed leggen en dan gaat Maud oppassen. Dat wilde ze heel graag, zodat wij samen even wat bij het strand kunnen drinken. Te lief. Hoop dat het zo wel droog wordt of blijft, maar we gaan! Maud gaf aan dat ze dan chipjes gaat eten en als er iets is, ze ons belt. Nou dat gaan we dan maar doen! 😃 In mijn volgende blog horen jullie hoe het was en of we überhaupt zijn gegaan. Fijne dag allemaal!! Dikke knuffels van ons

1. Jennie:
    9 maart 2022
    💜💛🧡 Het is altijd reden voor een feestje en champagne te drinken 🥰😂 Liefde voor jullie
  2. Sofie:
    9 maart 2022
    Haha die Maud! Maar fijn dat lieve en troste woorden voor haar gewoon zijn!
    Benieuwd of jullie zijn gegaan! 🥂
    En hoop dat de Sherborne gaat helpen voor Rens en jullie 🙏
    Fijne dag weer straks!!
  3. Saskia:
    9 maart 2022
    Wat een fijne dag weer en wat ontzettend goed dat Rens zonnig zijn boosheid kwam dat het zelfs een heus verjaardagsfeestje werd ❤️
  4. Imke:
    9 maart 2022
    Oh wat leuk bij ons spelen ze ook altijd dolfijnentrainer. Compleet met visjes gooien.
    Het klinkt allemaal zo vertrouwd en bekend, ben zo echt een beetje terug.
    Wij hadden trouwens wel echt veel vaker regen ;).
  5. Joyce:
    Hallo hallo

Ik ben weer helemaal bij, ik heb jullie avonturen van de afgelopen dagen weer gelezen, wat ontzettend gaaf weer, wat leuk om steeds weer te lezen, ik ben weer helemaal bij, wens jullie nog heke fijne dagen, 😘
  6. Kristel:
    10 maart 2022