Dag 4 op Curaçao/ dag 1 therapie

1 maart 2022 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Dag allemaal, wat een bijzondere dag hebben we achter de rug. De dag hebben we rustig opgestart. Rens en ik kunnen nog niet aan de nieuwe tijd wennen, dus we zien nog steeds de klok op 4.40 uur staan. Maar dat mag de pret niet drukken en we dommelen samen gewoon verder tot een uur of 7. Doordeweeks doen we buiten de therapie geen andere uitstapjes omdat we midden op de dag therapie hebben en Rens daarvoor en daarna echt even moet / wil chillen. Na het ontbijt even gezwommen, vroeg aan de lunch begonnen en om 12.30 uur mochten we ons dan eindelijk melden.  Maud en Rens mochten gezellig met Annie (Duitse lerares die de ergotherapeut/ psycholoog Lindsay assisteert) mee zodat wij met Linsay goed door konden nemen wie Rens nu is en waar hij dan wel wij tegen aan lopen. De focus zal gaan liggen op de prikkelverwerking. Lindsay had aan een half woord genoeg en gaf ons echt alle vertrouwen. Super fijn!

Vervolgens gingen Rens, Annie en Lindsey eerst naar de therapie / speelkamer om wat oefeningen te doen. Maud mocht met Floor en nog twee zusjes van een broertje met Down, mee op pad in het Centre. Voor hen stond het in het teken van elkaar en de Dolphin academy leren kennen.

Na een half uurtje kwam Rens trots in zijn wetsuit naar buiten, maar met zijn blote voeten over de hete planken was te veel. Dus ja hoor twee dames op hun hurken om meneer zijn sandalen aan te doen. Met elkaar liepen ze naar de dok om kennis te maken met Rens zijn therapie dolfijn Kanoa. Wij mochten dus op gepaste afstand mee kijken. Loes de dolfijn trainer zat ook op de dok en een high five was voor Rens niet voldoende. Een dikke knuffel moest het worden. Rens vond het eerst wat spannend om mee het water in te gaan maar als snel sprong hij in Lindsay haar armen. Wauw wat liet Rens de dolfijn dicht bij hem komen. Rens wil graag in iemand zijn nabijheid zijn, maar wel als hij dat zelf bepaalt. Als de ander toenadering zoekt dan vindt Rens dat al snel spannend en zeker als het te snel, te hard of te luid gaat. Maar Kanoa kon dus een potje of tig breken. Na een half uur weer terug op de dok waar geoefend werd met sensorisch oefeningen, zoals crème op zijn voetjes of armen smeren, materialen voelen, strak en vast houden etc. Daarna nog weer even het water in en toen was het tijd om te douchen. Tussen door had hij een paar keer om Maud gevraagd dus wat was hij blij toen ze ook even met het sibbling groepje kwam kijken. Nadat Rens onder de douche had gestaan werd hij door Lindsay en Annie weer naar ons gebracht en hebben we nog de ‘dag’ geëvalueerd. Het was een goede eerste dag! Rens gaf meteen aan moe te zijn. Zoals Lindsay zei; stel je voor dat je 2 weken vanuit het niets 2 uur per dag gaat trainen… Dan ben je moe!

Na gedag te hebben gezegd waren we allen wel toe aan een koud drankje bij Hemingway! Rens een grote cola, Maud een Sprite! Pieter en ik een heerlijke gin tonic! Daarna chillen in het appartement en dat had Rens echt wel nodig. Na het eten nog even zwemmen en al vroeg lag meneertje te slapen. Maud en ik zijn nog even de boulevard van Mambo Beach afgegaan. Het is hier nu 20.00 uur. Lekker op het balkon met een kopje thee en straks Maud naar bed krijgen! Morgen weer een dag!

Zie de filmpjes onder ‘video’s’

Daar gaat die hoorEerst even wennen en kennis maken met KanoaDaar gaat ons mannetje met KanoaMaud met haar sibbling begeleider FloorSensorische therapieDrankje bij Hemingway!Een heerlijke Gin Tonic!De meisjes nog even op stap

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Stephanie:
    1 maart 2022
    Nondeju, wat een gaaf verhaal! Dit zal een hele ervaring geweest zijn en ik vind het ontzettend mooi om te lezen hoe de broertjes/zusjes worden meegenomen in de hele therapie.
    Benieuwd naar alle dagen die nog gaan komen! Tot de volgende blog
    Liefs Steph
  2. Lara:
    1 maart 2022
    Whouuww meteen die dolfijn zo dicht bij, wat goed ! En super dat maud nog om het hoekje kwam kijken wat zal hij stoer naar haar gekeken hebben X
  3. Marjolein:
    1 maart 2022
    Nu al een groot succes!!! Wat ontzettend stoer van Rens!! En wat heerlijk dat er voor maud ook iets is❤️
  4. Saskia:
    Zo trots op Rens! ❤️
  5. Joyce:
    1 maart 2022
    Wow wat super gaaf zeg, en wat doet Rens het goed zeg, toppertje....
  6. Monique v lonkhuijzen:
    Wat mooi om te lezen krijg er kippenvel van 🥰super hoor Rens 👍
  7. Imke:
    1 maart 2022
    Oh wat heerlijk alleen maar herkenning. Super fijn dat Rens nu al zo goed mee doet, dat worden echt twee fijne weken!
  8. Anouk:
    1 maart 2022
    Wow, wat een bijzondere ervaring zeg!! Net met veel interesse jullie verhalen tot nu toe gelezen! Ik blijf meelezen! Heel veel succes en plezier daar!🐬☀️
  9. Edward/Maatje:
    1 maart 2022
    Wat fantastisch om te lezen allemaal, superleuke verhalen (je kan altijd nog schrijfster worden 😄). En wat een fantastisch stoer mannetje is die Rens toch, wat kan je daar toch trots op zijn 😊. Lekker genieten met zijn viertjes 🍹🥤🌞
  10. Chantal:
    1 maart 2022
    Super om de verhalen te lezen. Prachtige ervaring. En wat fijn dat jullie zo goed worden begrepen en dat Maud ook mee wordt genomen op zo'n dag. Toppers!
  11. Michiel Middendorp:
    1 maart 2022
    Wat fijn om te lezen. Trots op m’n stoere vriend!
  12. Saskia:
    1 maart 2022
    Wat een mooi inkijkje in jullie bijzondere avontuur! En wat schrijf jij leuk Kris! Knap hoe Rens de eerste stappen zet en ook Maud zo wordt betrokken! Rens moe? En terecht! Wat een indrukken! Geniet maximaal!!
  13. Claudia:
    1 maart 2022
    Wauw hoe gaaf en wat stoer van Rens
    Dit beloofd veel goeds de komende dagen🙏😘
  14. Gerrie en Willem:
    2 maart 2022
    Wat fijn allemaal. Wij zijn straks heel nieuwsgierig naar alle nieuwe tips in de omgang met Rens. We hebben het idee dat deze trip ook veel nieuwe inzichten geeft. En wat ook fijn is dat er voor Maud veel aandacht is. Samen verder.
    Veel liefs van ons😘
  15. Ospel Zoo.: