Dag 6 op Curaçao/ Dag 3 therapie

3 maart 2022 - Curaçao, Nederlandse Antillen

We waren wat later thuis vanavond dus het verslag zal even op zich laten wachten. We drinken ons wijntje op en gaan dan lekker slapen 😃

Klein voorproefje; Maud mocht er vandaag bij zijn op het dok! Zie ook de video’s

Dag allemaal, het is hier nu 09.00 uur en met een kopje thee op het balkon begin ik aan ons verhaal van gisteren. Wat een mooie dag!
In de ochtend werden we gewekt door een super vrolijke Rens. Dat was eerder wel anders en merkten we al meteen spanning wat zich bij hem uitte in een knuffel die al snel over ging in mijn haren heel hard trekken. Maar nu dus niet, knuffelen, grapjes maken en zelfs op verzoek van Rens zelf, werd het stoeien met papa! Dat was al weer even geleden. Daarna kwam van Rens zelf uit dat hij graag wilde gaan zwemmen in het zwembad, maar eerst even tv kijken mama, zei Rens. Voor ons allemaal weer wondertjes omdat Rens al lang passief was en zo goed als niets wilde.
Dus hop naar het zwembad, maar toen Maud bedacht dat ze toch wat verder wilde lopen naar het privé strand, was Rens daar (uiteraard) niet van gediend. Maarja soms lopen dingen anders en mag Maud ook wel eens beslissen. Dus met wat overtuiging Rens bij de zee op een stoel gepland en al mopperend bleef hij eerst zitten. Totdat… hij zelf het water in liep en riep dat hij ook wilde zwemmen. Bedenk dat we de voorgaande dagen Rens tegen zijn zin het water in ‘gooiden’ en meneertje dan pas bedacht; oh ja dit is leuk, maar het ook snel zat was. En wat zagen we op het strand, bij de rotsen, een grote leguaan! Hoe gaaf. Vervolgens zijn we naar het zwembad gelopen en meneer ging er weer zelf in en heeft het onderwater zwemmen als sport verheven. Maud probeert dat steeds te filmen met haar onder water camera. Daarna zijn we weer naar het appartement gegaan om een broodje te eten. En wat nu zo leuk is; Larissa (de begeleidster van Heppiekidz/BsO/opvang en waar Rens al 2 weekenden bij en met haar gezin gelogeerd heeft) is ook met haar gezin op het eiland. Ze liet weten bij Mambo Beach te zijn dus Maud wilde wel heel graag met haar jongens spelen. Maud daar dus heen gebracht en met het CDTC besproken dat Larissa mee mag kijken met de therapie!
Om 13.00 uur waren we dus weer bij het CDTC en Rens had weer zoveel zin. Ook had hij bedacht te gaan stoeien met Loes (NL dolfijn trainster). Maar Rens, eerst werken!
Om 13.30 uur ging Rens het water in en wat een verrassing; Maud zat ook op het dok. Dat had Maud voor Rens als verrassing gehouden. Wauw wat was dat een ervaring. Larissa keek mee en dat had Rens al snel in de gaten! Ja Rens, Lyev en Gavri zijn er straks ook! Maud stal de show en pikte alles zo goed op. Ze kreeg een ‘hand’ en een kus van Kanoa en dat alles werd vastgelegd door een beroeps fotograaf. Deze fotograaf en een camera man leggen alles vast wat wij later in de vorm van een boek en op usb mee krijgen.
Maud mocht ook helpen bij de therapie op het dok. Zo mooi om te zien. En wat gebeurde er in de laatste minuut van de therapie; Rens kon het niet laten en duwde Maud hop het water in. Iedereen schrok zich rot, Rens zijn therapeut Lindsay (zij is overigens ook NL) sprong er meteen in om Maud op de kant te krijgen. Ook Kanoa was zich rot geschrokken. Maar alles kwam goed en we moesten er allemaal ook erg om lachen incl Maud! Tja als je even niet op let… Daarna mochten Maud en Rens dus samen douchen en waren inmiddels Stefan, Gavri en Lyev ook op CDTC terrein. Hoe bijzonder dat we ze hier zien. En wat keken de mannen er naar uit om Rens te zien. Larissa vertelde altijd al dat de jongens zo goed samen gaan, maar nu we het zo zagen; ontroerend. Dikke knuffels werden uitgedeeld toen de mannen elkaar zagen. Dansen en gek doen! Wauw zo zien we Rens met andere kinderen eigenlijk nooit. Te mooi!!
Na elke sessie is er een korte evaluatie en zo fijn dat Larissa dit mee kon horen die op door haar expertise weer andere vragen stelden. Rens was uiteraard wat afgeleid geweest door Maud op het dok en het feit dat hij wist dat hij zo de jongens ging zien, maar het was een goede therapie dag geweest waarbij Rens nog meer had toegelaten!

Rens wilde daarna toch echt een cola drinken in het appartement, dus Larissa ging met haar gezin nog even naar het strand. We zouden elkaar evt weer zien bij het diner bij Hemingway! Maud is s middags nog gezellig gaan spelen op het strand met de jongens en zagen wij weer bij het avond eten. Wat was dat gezellig en het werd stiekem wat laat voor de kids! Maar ja soms mogen de kinderen zich aan ons aanpassen! Haha!
Het was dus een super dag!!

Even mopperen bij het strandToch het water inKijk een LeguaanZo gezelligMaud mee het dok opEn mannetje werkte goed meeMaud helpt bij de therapieEn mannetje werkte goed meeKijk ze dan! ❤️Rens vond het een top dag!Gavrie en RensMaud, Gavrie en Lyev❤️En deze speelden bij zonsondergang doorRens had wel zin in frietjes en eten met z’n allen

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Prina:
    Wauw lieffies..
    Ook al lees ik nu ‘maar’ 2 therapie dagen.. het lijkt toch wel alsof er veel bereikt is. En wat hebben die meiden gauw door wat er aan de hand is en hoe ze hem het makkelijkst/beste kunnen begeleiden. Ik heb nu al vol ontzag en ben met een spaarpot begonnen!! 😄
  2. Marian:
    3 maart 2022
    Jullie vervelen je dus niet.

Wat ik mij afvraag is wat voor taal spreken ze met Rens ? Annie de assistente van Lindsay is duitse liet je in een van de eerste verslagen weten. Spreekt Lindsay Nederlands ?
    Succes vandaag👍
  3. Evelien:
    3 maart 2022
    Lieve lieverds, wat fijn om jullie verhalen te lezen en de prachtige foto's te kunnen bekijken. Ik ben onwijs trots op jullie hoe jullie dit met elkaar als mooie gezin doen!!!
    Lief jullie! X
  4. Larissa:
    3 maart 2022
    Super super super bijzonder en een mega cadeau om dit van dichtbij te kunnen en mogen zien! Geweldig om jullie hier op Curacao te ontmoeten❤️ Veel liefs van ons
  5. Jan en Marian:
    3 maart 2022
    Wat fijn, deze dag! Wat zullen jullie genieten, als alles zo leuk gaat! Wij hopen, dat voortgang zo blijft en dat de komende tijd steeds weer zoveel goeds brengt. Geniet ervan! 💋
  6. Prina:
    3 maart 2022
    Man man man wat gaaf! Lees t gewoon met tranen in m’n ogen. Zo mooi.
  7. Roland:
    3 maart 2022
    Wat een bijzondere ervaring en mooi om jullie verhalen te lezen. Fijn dat het goed gaat en dat er in korte tijd al iets wordt bereikt. Heel veel succes en geniet samen.