Dag 7 op Curaçao/ dag 4 therapie

4 maart 2022 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Dag hallo, hier Curaçao!!
Vanochtend werden we weer wakker gemaakt door een blije Rens! Maud lag nog heerlijke wat te chillen op haar eigen kamer. Al vroeg werden we gebeld door het CDTC met de vraag of we ipv 13.00 om 14.00 uur de therapie konden hebben ivm een zieke dolfijntrainster. Maud haar sibbling zou gewoon om 13.00 uur zijn. Geen probleem! Vlak daarna weer een belletje; een van de sibbling begeleidster was positief getest dus of we ons allen wilden testen. Geen probleem, we hadden de testen bij ons.

Na het ontbijt wilden we de schoonmaakster niet in de weg zitten en dus hop naar het zwembad. Maud en Pieter plonsden er meteen in, Pieter ging daarna nog zijn inmiddels vaste rondje in de zee zwemmen en Rens bleef in eerste instantie op zijn bedje. We hoopten deze dag echt een keer ook een bruine buik te kunnen krijgen dus mogelijk iets langer dan 5 minuten te kunnen liggen op een strand bedje. Al snel wilde Rens weer naar huis. Toen ik zei dat hij eerst maar eens moest gaan zwemmen, liep hij het water in en wilde soep maken. Dat was voor Maud wel heel fijn om even met haar broer te kunnen spelen. Het werd een druk bezette keuken en daarna onderwater drijven in het diepe. Nee Rens wilde eerst echt niet het diepe in, maar toen ik hem er in liet zakken; zennnn. En onder water is het immers… stil. Opeens bedachten we dat Pieter al bij een workshop Sensorische Integratie had moeten zitten (gegeven voor Lindsay). Oeps iets met op vakantie, geen planning etc. Even voor jullie; elke dag zijn er workshops waarvoor je je op kunt geven. Echter geen kinderopvang dus we splitsen dan. Pieter kwam na een uur terug met mooie uitleg over hoe het nu in Rens zijn koppie gaat. Bijv te veel vragen te gelijk en dan ook nog iets moeten doen; kortsluiting. Dat wisten we al wel, maar met mooie praktijk voorbeelden nog meer helder. Maar al die tijd had ik dus bij het water gelegen! Record!!! Pieter had dus nog wat tegoed. Na de lunch ben ik Maud gaan brengen naar het sibbling programma. De andere deelnemers plus familie lieten zich daar testen en ja hoor een meisje uit Maud haar sibbling programma positief en haar moeder ook. Het broertje (en die vader) die de therapie deden niet, dus gelukkig kon het programma voor hun door gaan. Maar resultaat; allemaal weer mondkapjes op.

Maud had er zin in en rende al snel met het andere meisje (en een meisje uit een andere groep die nu aan sloot bij hun) rond. Vervolgens terug naar het app waar Rens al zat te wachten en er weer zin in had. Dus weer die kant op. We zagen een hele ontspannen Rens in het water. Hij was op dat moment ook de enige. Omdat dolfijntrainster Loes vrij was was daar nu dolfijntrainster Sandra met haar lange blonde haren. En dus was Rens op slag weer verliefd en had zeker in het begin alleen maar oog voor haar! Rens heeft zelfs ook even met de jongere dolfijn Sammie gezwommen. Hij heeft normaal wat moeite met onrustige kinderen maar zowel Rens als Sammie waren mega rustig en daar waren de trainsters en therapeute helemaal verbaasd over. We zagen dat Lindsay Rens vaak klein, in een pakketje strak vast hield. Dat geeft Rens fijne druk en dus rust. Op het dok hebben ze zijn benen en voeten heel lang kunnen masseren. Rens was helemaal zennnn. Zo mooi. Ondertussen was Maud al klaar met het sibbling programma maar wilde nog even met Suus spelen. Daarna is ze met Pieter lekker naar het strand gegaan en bleef ik bij Rens kijken. Zo heeft ook Maud even 1 op 1 aandacht en even geen Rens (en zeurende moeder haha) om zich heen.
Rens kwam weer helemaal trots en moe bij me! Lindsay gaf een fijne terugkoppeling en ziet echt veranderingen ontstaan. In de speelkamer had hij zowaar op een tafel geklommen welke hij hoger gezet wilde hebben. Rens kreeg veel complimentjes! Dus deze moeder zat ook te stralen.
Rens wilde nog even naar de dolfijnshow en tja als je er toch bent! Het dagelijkse glaasje cola had hij wel verdient dus samen met de cola hebben we genoten van de show. Rens bleef me maar aaien, achter me staan en door mijn haren kroelen en kusjes geven. Zo fijn om hem zo ontspannen te zien! Dat is wat je hem gunt!! Iedereen in de buurt kreeg een boks of een highfive.
Daarna wilden hij terug naar het app. Pieter appte of we nog even naar hem en Maud  wilden komen en aangezien ik wel zin had een koude gin tonic. Als ik hem tilde wilde Rens er nog wel heen, maar daar aangekomen was hij echt onrustig en gaf duidelijk aan dat hij echt naar huis wilde. Op dat moment besloten om dat dan ook te doen en de gin tonic te laten voor wat het is. Het gaat zo goed, dan wil je dit niet gaan afdwingen. In alle rust zijn Rens en ik teruggelopen en heeft hij lekker gezeten met een chipje op de bank. Het koude witte wijntje smaakte op het balkon ook heerlijk! 😃 Al snel kwamen Pieter en Maud ook thuis en werd de oven aangezet voor pizza. Ik kon zowaar bij Rens zonder gegil en gedoe wat lange haren bij zijn oren weg knippen en een paar vingernageltjes knippen. De nagels mogen voor de dolfijnen niet te lang zijn. Dit was dus weer een succesje! Na bad is Rens naar bed gegaan met de vraag of ik even bij hem kwam liggen. Terwijl hij een pluk haar van mij ronddraaide tussen zijn vingers viel hij al snel in slaap.
Nu nog even gezellig met Maud op het balkonnetje! Fijne dag allemaal, wij duiken zo ons bedje in. Tja rond 22.00 uur is het hier echt stil…

Zie ook de video’s 😃

Rens maakt soepSamen in de keukenOnderwater is het stilDag 4 allen op het dokDolfijn SammieEven zwaaienZo blij!Deze twee samen ❤️En wij samen !Nog even poedelen bij ondergaande zon

1. Iris:
    Lieverds,
    zo fijn om te lezen, en zien, dat jullie, ten eerste zo genieten, maar dat er ook zo’n mooie voorzichtige resultaten geboekt en inzichten verworven worden.
    Rijkdom 🙏🏻❤️
    Dikke kussen voor jullie
  2. Lara:
    4 maart 2022
    Super weer zo trots op jullie en extra op Rens natuurlijk wat doet ie het goed !!!!
    Weer een nieuwe dag kan niet wachten tot morgen ochtend
  3. Saskia:
    4 maart 2022
    Zo bijzonder om te zien dat Rens zo rustig is in het water… en zo snel al! 🙏🏻

(En dat strand, zwembad en de gin tonic en het balkon klinken ook heeeeeeerlijk)
  4. Imke:
    4 maart 2022
    Wat fijn dat je al zoveel vooruitgang ziet. Ik vond het ook altijd v om met de begeleiders de kleinste ditjes en datjes te kunnen bespreken van de dag ervoor waardoor je de voorbeelden paraat hebt vd situatie die je niet goed vindt gaan.
    Fijn hoor!
  5. Edward/Maatje:
    4 maart 2022
    Wat een leuk verhaal weer van een mooie dag op 🌞 curaçao. En over waar jullie met name voor zijn gekomen zijn, zo fijn om te lezen dat Rens zichtbaar vooruitgang boekt door de therapie. En heerlijk dat jullie samen ook zo genieten 🍹🏖😎van mekaar. Gelukkig hebben jullie nog even voor de boeg. Maar.....chippie......het is geen woensdag 🤣!!
  6. Kristel:
    Sorry! Heel soms doen we gek! 😃
  7. Ospel Zoo.:
    4 maart 2022
    Super gaaf om die vooruitgang te lezen.
  8. Kristel:
    😘😘
  9. Joke bekkers:
    4 maart 2022
    Wat fijn dat Rens er zo goed op reageert met de dolfijnen. De dochter van ons buurmeisje heeft daar ook gewerkt .Haar naam is Ankie v Oirschot die zullen ze wel kennen .Zij was er ook erg goed over te spreken
  10. Kristel:
    Hé Joke, ik ga het eens vragen! Leuk dat jullie mee lezen! 😃