Dag 8 op Curaçao/ dag 5 therapie

5 maart 2022 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Wat leuk dat je weer mee leest! Ik ben er sinds gisteren pas achter dat ik dus kan reageren op jullie persoonlijke reacties! Lekker snugger. En wat ik vergeten was te vertellen en geheel niet onbelangrijk is; Maud haar hoektand is er woensdag eindelijk uit gegaan!! Nieuwsflitsssss!!

En nu naar de dag van vandaag! Rens werd vrolijk wakker, lekker stoeien met papa en ik ging even (zoals altijd om de dag) sporten! Rens zat na het ontbijt you tube te kijken op mijn telefoon. Ik gaf op een gegeven moment aan mijn telefoon terug te willen en het moment dat ik hem van hem pakte, ging dus te snel! Meneer was helemaal ontregeld en kwam er moeilijk uit. Een valkuil waar we vaker in vallen… we moeten dan of de timer zetten of goed checken of de mededeling/ opdracht goed is binnen gekomen. Het uitte zich bij Rens vervolgens in van alles willen gooien. Dat hoorde ik pas achteraf, want ik ging even op jacht naar een nieuwe zonnebril (de andere was gebroken) en voor een ijs cappuccino. Toen ik terug kwam zat Rens dus net op zijn kamer. Dit doen we niet als straf, maar wel dat hij even tot zich zelf kan komen wat eigenlijk altijd wel werkt. Dus toen ik terug kwam, kwam Rens lachend uit zijn kamer en wilde met mij knuffelen. Ik stelde voor lekkere vissoep te maken in het zwembad en daar had hij wel oor naar! Inmiddels was de huurauto gebracht en gingen Maud en Pieter  boodschappen doen.
Ik dus met Rens gezellig naar het zwembad! Dat ging super goed en hij heeft nog een hele tijd met zich zelf zitten kletsen op de kant.

Gekletst op de rand van het zwembad

Inmiddels waren Maud en Pieter weer thuis en was het voor Maud tijd om naar het sibbling groepje te gaan. Vandaag stond Snorkelen op het programma! Ze had er weer zin in!! Daarna met Rens naar het CDTC centrum gegaan. Pieter en ik stonden wat eerder bij het water en we werden welkom geheten door dolfijn Sami.

Sami zegt ons even gedag

Samen kijken

Al snel kwam ons vriendje die even baalde dat dolfijntrainster Sandra niet bij hem maar naast hem op het dok zat.

Daar gaan ze hoor!

We merkten al snel aan Rens dat hij niet goed in zijn vel zat. We hoorden hem maar roepen; naar het huisje, wil naar het huisje. We zagen Lindsay veel 1 op 1 met hem en tegen hem praten. Het is te ver om het allemaal te kunnen verstaan. Ze probeerden met de dolfijntrainster van alles om hem af te leiden en aan het lachen te krijgen dan wel bij de les te houden (zie de video’s ). Wat we nu ook weer zagen dat ze de dolfijn vragen stellen en dat hij deze met ja en nee beantwoord. Zoals; Kanoa vind jij naar het ziekenhuis gaan leuk? Ja. Vind jij de dokter leuk? Ja.

Veel 1 op 1 met LindsayKanoa bleef meer op afstand

Halverwege  de sessie kwam Maud terug van het sibbling programma. Even hevig teleurgesteld want ze had bedacht met 1 van de meisjes nog even naar het strand te gaan, maar dat kwam bij deze familie even niet uit. Begeleider Floor kwam er nog even bij en probeerde Maud op te beuren. Maud had een envelop gekregen met een lieve tekst en wij kregen ook een envelop mee met de vraag of wij iets liefs op wilden schrijven gericht aan Maud om ook haar in de spotlight te zetten. Ik bemerkte bij mezelf dat deze vraag alleen al mij ontroerende en dat het goed was dat ik een zonnebril op had. Dat Maud een kanjer is dat weten we en dat ze nu mee moeten veren met het programma en stemmingen van Rens weten we ook. Dus die mooie brief gaat er komen!

Zo lief!!! 😍

Onze opdracht voor Maud ❤️

Pieter is bij de sessie gebleven en Maud en ik zijn het ‘park’ opgegaan. Floor heeft de meiden al zoveel over de dieren uitgelegd en wat weet ze dat allemaal goed aan mij te vertellen. Zo leuk! Maud mocht een knuffel uit kiezen van Oma Marian (moeder van Lara) en nu ze echt echt wist welke het zou worden, hebben we deze dolfijnen moeder met kind maar eens opgehaald. Wat is ze er blij mee!

Dank je wel oma van Jewel !

We liepen bijna tegen John de Bever op, maar we hebben hem links laten liggen uhhh staan! En nee niet gevraagd of hij een liedje wilde zingen. Daarna zijn we naar ‘ons’ terras gegaan en lekker wat gedronken en puzzeltjes gemaakt. Ik hoorde bij het zwembad al steeds een bekende stem en toen ik hem voorbij zag komen wist ik het zeker; Dirk Zeelenberg

Zij en ik!Lekker vroeg aan de Gin Tonic

Even samen puzzelen

Inmiddels kreeg ik van Pieter door dat Annie de lerares/assistent Pieter had gevraagd mee te komen naar de douche omdat Rens alleen nog maar kon huilen bij Lindsay op schoot. Zo hard en verdrietig had hij Rens al lang niet bij zich gehad. De weg naar het appartement heeft Pieter hem naar het appartement gebracht wat binnen over ging in slaan en boos. Dat hij even kon bellen met oom Rick heeft hem wat geholpen. Tja dag 5, Rens was waarschijnlijk helemaal op.

Nadat Maud nog even in de zee had gezwommen, vissen had gespot, zijn we Maud nog even de boulevard afgelopen en koos Maud nog een ijsje met 3 x topping uit. Bijna bij het appartement vond een bij het nodig even in mijn arm te gaan hangen. Auwie!!! Heb Maud maar niet gevraagd het gif er uit te zuigen. Haha!
Thuis zat vriendje achter de iPad en wilde even lekker met mij knuffelen. Hij zit nu kletsend vol stoere praat tegenover me op het balkon. Denk dat ik hem lekker naar bed ga brengen en even bij hem ga liggen met wat dikke knuffels. Ach ach mannetje het leven valt ook niet mee! Morgen weekend. We worden om 08.10 uur bij CDTC verwacht voor de family swim met de dolfijnen. Rens zal ondertussen vermaakt worden door een assistent zodat we even met z’n drietjes in het water liggen met de dolfijnen! Ben benieuwd!!! Fijne dag allemaal! 💋

1. Joyce:
    5 maart 2022
    Wow, ik ben weer helemaal bij, even wat in moeten halen qua verslagen lezen, maar wat een geweldige ervaring moet dit voor jullie allemaal zijn, zo te lezen heel veel indrukken voor Rens, maar het blijft een stoere vent, heel gaaf dat jullie zelf ook nog met de dolfijnen mogen zwemmen, heel veel pkezier, ga hier lekker van genieten met elkaar😘
  2. Kristel:
    Gaan we doen!!! 💋
  3. Lara:
    5 maart 2022
    Wat een dag weer wel goed toch dat ze rens in al zn buitjes kunnen meemaken, dan kunnen ze dat in de therapie dan misschien verwerken. Maar hoop dat maandag “Sandra” weer bij hem zit (SANDRA’s are the BEST toch 😜)
    Wat cool dat maud haar knuffel heeft uitgekozen zal mn moeder zo wel lezen ook 👌🏼❤️
    Maar Kris joh geprikt door een Bij, je weet toch wat we vroeger dan riepen “ZUIGEN …. “ maar wel stom dat je dat dan zelf niet doet 😂😂✌️
    xXx
  4. Kristel:
    5 maart 2022
    Hé lieve schat, Maud heeft je moeder een filmpje gestuurd met haar knuffel in de zee! 😃 Tja zelf zuigen redde ik niet ivm de plek. 😂 En toen ik thuis was, was de ergste pijn al weg. Dikke knuffel
  5. Stephanie:
    Hee lieve familie,
    Wat een avonturen allemaal. Super leuk om te lezen.
    Ontzettend fijn dat jullie na zo'n intense dag vandaag de family swim op het programma hebben staan. Heel veel plezier en heb het fijn met elkaar.
    😘🐬🌴
  6. Kristel:
    Dank je wel!!! 💋
  7. Edward/Maatje:
    5 maart 2022
    Het is gewoon zo'n leuk ritueel aan het worden, na het opstaan direct de mooie verhalen te lezen van jullie. Hoe moet dat nu verder als jullie weer thuis zijn 😏.
    Dat was me het dagje dus wel, ja, zoveel komt er op dat prachtife lieve mannetje af, maar wat doet hij het toch FANTASTISCH allemaal.....en jullie ook hoor 😊. Geef Rens maar een boks en knuffel van mij 👊🤗
  8. Kristel:
    5 maart 2022
    De boks en knuffel zijn gegeven! 😃 Ik geef het schrijven van een vlog straks door aan jou; De woensdag met Rens 🤣
  9. Jan en Marian:
    5 maart 2022
    Wat een verhaal weer! Je moet er een boek van maken. Goed , dat ook Rens zijn mindere buien z soms zichtbaar zijn voor de begeleiders. 👍
    Fijn, dat jullie daar ook handreikingen voor krijgen. Wij wensen jullie een fijn weekend. Geniet maar! ❤️
    Enne ……Maud, gefeliciteerd met die tand. 🤣
  10. Kristel:
    5 maart 2022
    Precies, daarom fijn dat het dus meerdere dagen is. Ik zal de felicitaties aan Maud doorgeven! 💋
  11. Saskia:
    ❤️❤️
  12. Kristel:
    💋💋💋
  13. Sofie:
    ♥️
  14. Marjolein:
    5 maart 2022
    Fijn dat we zo een beetje met jullie mee kunnen reizen ❤️
  15. Jennie:
    5 maart 2022
    Zoveel respect voor jullie! 💜🧡💛 En wauw wat een mooie woorden en verhaal. Leef helemaal met jullie mee op deze manier. Erg bijzonder! Veel liefs!
  16. Kristel:
    6 maart 2022
    Je zal de rapportage te lezen krijgen!! 💋
  17. Gerrie en Willem:
    5 maart 2022
    Wat gebeurt er veel. Het lijkt me heel intensief. Het is maar goed dat er ook een rapportage mee naar huis gaat. Hoewel jou verhalen(Kristel) ook al veel houvast , inhoud en richting geven. Voor de rest lijkt het me ook veel genieten . Warmte van de 🌞 en van elkaar.😘
    Gerrie en Willem.
  18. Kristel:
    Dikke knuffels van ons !! 😘😘
  19. Elma:
    6 maart 2022
    Wat een herkenning Kris, zowel in het gedrag van Rens, de ervaringen van Maud en jullie als ouders. Altijd rekening houden met ....
    Maar ook de herkenning van de therapie en de intensiteit van dit avontuur, wat zo geweldig is. Morgen de family swim, dat is echt waanzinnig.
    Als je dolfijn Bonnie tegenkomt geef haar een knuffel van mij. 😏
  20. Kristel:
    6 maart 2022
    Hé Elma, dat was dus gisterochtend! Zie vlog Curaçao dag 9… gezwommen met Sami! De buurman van Kanoa waarmee Rens zwemt. Het was fantastisch. Wat zien jullie nu nog terug vanuit de therapie?